Mitä virtuaaliassistentti tekee?

Virtuaaliassistentti voi olla yritykselle tilapäinen apu tai kuukausittain hyödynnettävä lisäkäsipari. Virtuaaliassistentti työskentelee pääsääntöisesti omasta työpisteestään käsin ja aina omilla laitteilla. Väliaikaisesti voidaan myös sopia työskentelystä yrityksen toimipisteessä työtehtävän niin vaatiessa. 

Työtehtävät

Virtuaaliassistentin työt sovitaan aina tapauskohtaisesti yrityksen tarpeiden mukaan. Työtehtävät voivat olla mitä tahansa hallinnollisia töitä. Alla muutamia esimerkkejä mahdollisista työtehtävistä.

  • Osto ja myyntilaskujen käsittely: Ostolaskun tarkastaminen, tiliöinti ja kiertoon lähetys. Myyntilaskujen luominen ja lähettäminen. Laskutuksen seuranta. 
  • Matkavaraukset: Työmatkojen matkavarausten toteuttaminen sekä tarvittaessa matka- ja kululaskujen käsittely. 
  • Kokous ja tapahtumasuunnittelu: Tyky- päivien, pikkujoulujen, työpajojen ja kokousten käytännön järjestelyiden suunnittelu ja varaus. 
  • Tekstintuotanto: Verkkosivujen tekstin luominen, sosiaalisen median julkaisujen suunnittelu ja muotoilu, esitemateriaalin suunnittelu. Tekstintuotanto voi olla vanhan tiedon päivittämistä ja kokonaan uuden luomista. 
  • Tiedonhaku: Erilaiset selvitystyöt ja tehtävästä ja tarpeesta riippuen lopputulosten vertailu. Jos olet esimerkiksi harkinnut virike- edun tarjoamista työntekijöillesi, mutta et tiedä mikä palveluntarjoaja sopisi juuri sinun yrityksellesi parhaiten, teen vertailun puolestasi!
  • Arkistointi: Kaipaako toimisto siivousta, ovatko paperit odottaneet jo vuosia "sitä oikeaa hetkeä" läpikäymiseen? Tämä toimipaikassa suoritettava työ sopii myös virtuaaliassistentin tehtäviin!